IRFC 2017

Medzinárodné železničné fórum a konferencia IRFC 2017 v Prahe

V dňoch 22. – 24. marca sa v Prahe uskutočnil 6. ročník Medzinárodnej železničnej konferencie IRFC 2017, tentoraz pod heslom „Chceme jednoduchšiu európsku železnicu“. Súčasťou konferencie IRFC 2017 bolo Medzinárodné železničné fórum, ktoré sa konalo 21. marca. Na tomto fóre predstavitelia železničného priemyslu diskutovali o víziách, výzvach a nových riešeniach pre európske železnice. Na IRFC 2017 v Prahe vystúpil aj zástupca ZSSK CARGO Ing. Peter Ihnát, PhD. zo sekcie ICT s príspevkom Implementácia technických špecifikácií interoperability pre železničnú nákladnú dopravu (TAF TSI) v železničných podnikoch.

Na Medzinárodnom železničnom fóre vystúpili zástupcovia Európskeho parlamentu (Martina Werner) a vedúci predstavitelia Európskej komisie (Maroš Šefčovič a Matthew Baldwin), Medzinárodnej železničnej únie UIC (Jean-Pierre Loubinoux), Spoločenstva európskych železníc a infraštruktúry CER (Libor Lochman ), Agentúry EÚ pre železnice ERA, Asociácie európskeho železničného priemyslu UNIFE. Generálny riaditeľ Medzinárodnej železničnej únie UIC Jean-Pierre Loubinoux na konferencii opísal víziu pre železnicu stať sa v 21. storočí hlavným aktérom mobility: „Železnica zjednodušujúca prekračovanie hraníc významne prispieva k vytváraniu interoperability medzi jednotlivými krajinami a ich obyvateľmi, vrátane dlhých a veľmi dlhých vzdialeností. V tomto storočí si zainteresované strany z celého sveta uvedomujú, že mobilita na železnici je v skutočnosti chrbticou účinného, integrovaného multimodálneho dopravného systému, a to vďaka svojim výhodám z hľadiska výkonu, bezpečnosti, spoľahlivosti a šetrnosti k životnému prostrediu.“

Zástupca ZSSK CARGO Ing. Peter Ihnát, PhD sa vo svojej prednáške v úvode zameral na predstavenie spoločnosti a jej portfólia služieb ako i podmienok implementácie technických špecifikácií interoperability pre železničnú nákladnú dopravu (TAF TSI). Hlavná časť príspevku bola zameraná na zvýšenie benefitov zo zavedenia TAF TSI pre konečných spotrebiteľov prepravných služieb – zákazníkov prostredníctvom Procesného portálu vozňovej zásielky, ktorý v sebe spája hlavné i doplnkové služby počas prepravy a všetky relevantné informácie súvisiace s podmienkami prepravy.