Aktuality
ZSSK CARGO Business 2/2021
Vážení obchodní partneri,
dávame Vám do pozornosti najnovšie správy o najdôležitejších obchodných a technologických novinkách našej spoločnosti, ktoré nájdete v aktuálnom vydaní nášho časopisu ZSSK CARGO Business 2/2021.
Okrem iného sa v novom čísle dočítate:
- Ak nestihneme naskočiť do európskeho vlaku, tak sa nám to nepodarí vôbec
Každé euro investované do železníc sa časom trojnásobne vráti, a to tým, že štát nebude musieť v budúcnosti vynakladať zdroje na tzv. negatívne externality - generované napríklad cestnou dopravou. A hoci nie všetky potrebné zmeny možno zrealizovať ihneď či v plnej miere, v kontexte udalostí posledných rokov sa už na ich odštartovanie kráti čas, - priznáva v rozhovore predseda predstavenstva ZSSK CARGO Roman Gono.
- Ministerstvo dopravy finišuje s koncepciou rozvoja intermodálnej dopravy
Aktuálne smeruje do medzirezortného pripomienkového konania koncepcia rozvoja intermodálnej dopravy SR do roku 2030. Rieši jednak jednorazovú podporu intermodálnej/kombinovanej dopravy, vychádzajúcu z Plánu obnovy a odolnosti, ako aj pravidelnú podporu, inšpirovanú tzv. rakúskym modelom a podporu modernizácie a výstavby nových terminálov.
- Objemová zľava 10 EUR na prekládku ucelených vlakov (70 TEU) v TKD Dobrá
Vďaka zaradeniu vlakov ad‑hoc intermodálnej prepravy s celkovým skutočne realizovaným výkonom nad 300 km a viac medzi vlaky s 90-percentným znížením úhrady z poplatkov za použitie železničnej infraštruktúry ponúka ZSSK CARGO ešte atraktívnejšie podmienky prepravy kontajnerov po Novej hodvábnej ceste.
- Oblasť ECM s novými pravidlami
Od 16. júna 2022 musí každé železničné vozidlo mať subjekt zodpovedný za údržbu - ECM. ZSSK CARGO do tohto termínu musí získať potrebné osvedčenie na svoje hnacie dráhové vozidlá. A je tu ešte jedna podstatná zmena, a síce zavedenie komponentov kritických z hľadiska bezpečnosti a sprísnenie požiadaviek na akreditáciu certifikačných orgánov.
- Príbehy zákazníkov: Od pieskov na Záhorí k skleneným fľašiam na Považí
Kým väčšina Slovákov si piesok spája s letnou dovolenkou pri mori, pre ZSSK CARGO predstavuje jednu z komodít v kategórii stavebniny. Hoci väčšina prepráv piesku smeruje do stavebníctva, dováža sa aj pre spoločnosti, pre ktoré je základnou surovinou pri výrobe obalového skla.