„Všestranný“ náklad: železničné výhybky

„Všestranný“ náklad: železničné výhybky

Prívlastok „všestranný“ väčšinou spájame s niečím, čo má mnohoraké použitie. Náklad, o ktorom sa chystáme hovoriť, je však „všestranný“ doslova: len vďaka nemu môžu naše vlaky jazdiť na všetky strany. Jednou z neobvyklých vozieb jednotlivých vozových zásielok v ZSSK CARGO je aj preprava železničných výhybiek.

Bez výhybiek, vďaka ktorým vlak prechádza z jednej koľaje na druhú, by to na železnici nefungovalo. Kým na ceste stačí len pootočiť volantom a auto ide požadovaným smerom, všetky koľajové vozidlá sú „vydané napospas“ výhybkám. Či už ide o vlaky, alebo mestské električky.

Výhybky, ktoré hýbu svetom koľají

Na Slovensku výhybky produkuje a montuje spoločnosť DT – Slovenská výhybkáreň, s.r.o., alebo skrátene DTSV, ktorá v Novom Meste nad Váhom vyrába okrem samotných výhybiek aj celé výhybkové konštrukcie a náhradné diely. Ročne ich zákazníkom na Slovensku a v Čechách dodá priemerne 120; významnými odberateľmi sú napríklad Dopravný podnik Bratislava, alebo Dopravný podnik Košice. Spolu s materskou spoločnosťou DT – Výhybkárna a strojírna a. s. (Prostějov) vedia z DTSV dodať kompletné riešenie vrátane stavacích skríň. Denno-denné bezproblémové fungovanie mestskej dopravy v najväčších mestách Slovenska a Čiech tak závisí na dodávkach, ktoré sa začínajú na Považí.

Ako výhybky putujú po železnici

Spoločnosť DTSV je dlhoročným klientom ZSSK CARGO v segmente jednotlivých vozňových zásielok (JZV). Až 80% jej dodávok je realizovaných po železnici. Pristavovanie vozňov sa zintenzívni na jar a trvá až do jesene, teda v období hlavnej stavebnej sezóny. Jej ročná produkcia kolíše, no v priemere sa ročne na vlečku DTSV pristaví 200 až 300 vagónov, na ktoré sú ložené výhybky smerujúce priamo na miesto stavby, či rekonštrukcie železničnej, alebo električkovej trate.

Po obsluhe vlečky je vozeň s nákladom výhybiek zaradený do pravidelného manipulačného vlaku, ktorý obsluhuje aj stanicu Nové Mesto nad Váhom. Smeruje do vlakotvornej stanice v Leopoldove. Tu je zaradený do našich zmiešaných nákladných vlakov tak, aby sa tovar dostal do miesta určenia – do Bratislavy, Košíc, či pohraničnej stanice s Českom, kde si zmiešaný nákladný vlak preberú kolegovia z ČD Cargo.

„V ZSSK CARGO nekladieme dôraz len na veľké objemy a veľkých zákazníkov. Niekedy je to najcennejšie čo máme práve dlhoročná spolupráca, bez ohľadu na objemy. To, že s nami zákazníci zostávajú po dlhé roky, je tým najväčším zadosťučinením pre celý obchodný tím,“ hovorí Marek Chachaľák, riaditeľ sekcie predaja v ZSSK CARGO.

Až teda bude najbližšie električka alebo vlak, v ktorom budete cestovať, meniť smer, spomeňte si, že aj k tomuto dopomohlo ZSSK CARGO.

Potrebujete aj vy zabezpečiť prepravu niečoho neobvyklého, alebo mimoriadnych zásielok –obráťte sa na nás na CargoMZ@zscargo.sk.

 

© 2024 ZSSK CARGO - Všetky práva vyhradené
ZAYOmedia.com